Čínský veletrh spotřebního zboží láme rekordy a přitahuje globální zájem navzdory clům
Čínský mezinárodní veletrh spotřebního zboží, který skončil 18. dubna, opět potvrdil svůj globální význam. Generální ředitelka čínské divize společnosti DFS (součást LVMH) Liu Xingshu ocenila platformu veletrhu a vyjádřila důvěru v čínský trh a jeho stabilní růst.

Pátý ročník veletrhu přilákal 1767 firem a 4209 značek ze 71 zemí, přičemž na místě byly uzavřeny dohody v hodnotě 92 miliard yuanů. Navzdory globálnímu nárůstu protekcionismu a obchodním bariérám, jako jsou americká cla, slavnost s mottem "Sdílet příležitosti otevřenosti, společně vytvářet lepší život" posílila roli Číny jako magnetu pro zahraniční firmy.
Hlavní lákadlo? Rychle rostoucí čínský spotřebitelský trh. V roce 2024 dosáhl maloobchodní prodej 48,8 bilionu yuanů (meziročně +3,5 %), což udržuje Čínu jako druhý největší trh se spotřebním zbožím a největší online maloobchodní trh světa.
Čína navíc aktivně podporuje spotřebu a inovace: letošní vládní priority zahrnují oživení spotřeby a rozvoj domácí poptávky. V prvním čtvrtletí roku 2025 vzrostl maloobchodní prodej o 4,6 %, což znamená zrychlení růstu oproti loňsku. Rozvoj kvalitní výroby a modernizace trhu vytvářejí nové příležitosti pro zahraniční firmy a potvrzují, že čínský trh zůstává otevřený a perspektivní.
CMG